سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص عسل برای بیخوابی

 

عسل به این دلیل در درمان بیخوابی موثر است که حاوی آمینو اسید تریپتوفان میباشد، که به مقابله با بیخوابی کمک میکند. خوردن عسل، میزان قند خون را کمی افزایش میدهد، که این امر سطح انسولین خون را نیز بالا میبرد. افزایش کنترل شده ی میزان انسولین، منجر به ورود تریپتوفان به مغز شما و تبدیل آن به سروتونین می شود. خود سروتونین نیز درون غده ی پینهآل (غده ی صنوبری) بصورت پنهانی به ملاتونین تبدیل میشود، که این ماده به خوابیدن شخص کمک میکند.

بعلاوه، عسل خام حاوی ترکیب مناسبی از گلوکز و فروکتوز است که از طریق تکمیل مجدد ذخیره ی گلیکوژن (ذخیره ی کربن)، مغز شما را در طول شب “تغذیه” مینماید.

زمانی که شما خواب هستید، گلوکز حاصل از عسل، سطح گلوکز خون شما را ثابت نگه میدارد، و فروکتوز بصورت گلیکوژن درون کبد شما ذخیره میشود. همچنین، گلوکز توانایی پردازش گلوکز بدن شما را کُند میکند، که این موضوع به پایدار نگه داشتن سطح گلوکز خون کمک شایانی میکند.

ذخیره شدن گلیکوژن درون کبد، به منظور انجام خواب راحت، ضروری است. در صورتی که در زمان خواب، کبد شما عاری از گلیکوژن باشد، مغز شما شروع به تولید هورمونهای استرس (کورتیزول و آدرنالین) میکنند، که این هورمون ها پروتئین عضلات را به گلوکز تبدیل میکنند. اگر بدن شما دارای میزان گلیکوژن و گلوکز کافی در حین خواب باشد، احتمال اینکه به دلیل گرسنگی از خواب بیدار شوید، کمتر خواهد بود.

نحوه استفاده از عسل برای درمان بی خوابی

عسل برای درمان بی خوابیمصرف عسل طبیعی برای درمان بی خوابی

روش استفاده از عسل برای درمان بی خوابی ، کاملاً ساده است. باید حدود 30 دقیقه قبل از خواب، به اندازه ی یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مصرف کنید.
برای مشاهده مفید بودن این روش برای شما، حداقل به مدت یک هفته آن را امتحان نمایید. اگر احساس کردید که نتیجه ای حاصل نشده است، مقدار مصرف را به دو قاشق چایخوری افزایش دهید. برای اثربخشی بیشتر این روش، میتوانید به جای استفاده از عسل خالص، آن را با کمی سرکه سیب مخلوط نمایید.

خواب راحت و با کیفیت، زندگی شما را بهبود میبخشد.

خواب باکیفیت، انرژی شما را در طول روز بهبود بخشیده و ایمنی بدن شما را تقویت میکند، که در نتیجه این امر، بدن شما را سالم و سرحال نگه خواهد داشت.
هرچند، اهمیت خواب فراتر از این موارد است، بطوری که میتواند برای ذهن، وزن، قلب و بسیاری موارد دیگر مفید واقع شود.
از درمان بی خوابی با عسل استفاده کنید و اجازه ندهید تا بیخوابی، شما را از رسیدن به اهدافتان و لذت بردن از زندگی بازدارد.